Hej då, julen it's time for you to leave.

Julen försvann lika snabbt som den kom i år om ni frågar mig, om man ens kan kalla perioden mellan den 14- 24 december i år för jul. Jag brukar oftast åka upp till Sälen över julen men i år tyckte min charmiga mormor att vi skulle stanna hemma istället, vilket var rätt boring. Inga skidor, Ingen varm choklad i värmestugan och inte en enda snöflinga så långt ögat når! Nåja nu ska vi inte vara så ytliga och säga att snön identifierar julen utan att jul känslan sitter i kroppen och bla bla bla. Blev iallafall nöjd med klappisarna!
 
Nåväl, känns som om att alla har lagt julen bakom sig nu och att det enda som finns kvar utav julen är ego bildernaInsta i tomte mössor. Vi blickar istället framåt mot nyår, tar fram våra glittrigaste klänningar, våra festligaste fluggor, våra varmaste högklackar samt dyraste champange (Oops menade pommac) och förbereder våra smartphones för yttligare en insta"nyårs"bomb fylld av ostabila, sluddriga bilder på halvpakade ungdomar med cidern i högsta högg!
Själv så ska jag och mina vänner fira nyår ala mexikanskt sätt med tacos, enchiladas, nacho, pinjata ja-a resultatet återstå att se mina vänner!
 
Jag hoppas att alla hade en bra jul men tills nästa årtackar vi tomten, låter honom cykla iväg  bort från vårt inte alls snötäckta landskap tillsammans med alla julfilmer och fortsätter blicka framåt mot nyår ( I can already feel the smell of 'New year's eve'på kanal fem)!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback